Мета: навчальна - учити учнів свідомо і виразно читати казку; розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику; спостерігати за структурою і сюжетом казки;,розвивальна : оцінювати вчинки героя казки, розвивати вміння читати «ланцюжком», працювати в парах, розвивати зв’язне мовлення, увагу, кмітливість, мислення, пам’ять, збагачувати словниковий запас;виховна : виховувати чесність, порядність, інтерес до читання казок.
Обладнання : ілюстрації про лисичку, ; картки із завданням, ілюстрації з казками; таблиці для мовної розминки, таблиця для гри «шифрувальник», « чемоданчик вражень».
I.Організаційний момент
1.Гра
- тренінг ,,Піднеси настрій”
Вчитель. Давайте візьмемось
за руки і
передамо частинку своєї душі
своєму товаришу, усміхнемось один
одному і побажаємо
доброго настрою. ( Якщо у когось настрій сумний, невеселий,
всі діти ,,піднімають”настрій товаришеві
з допомогою лагідних слів, жестів).
- Кому дозволимо першими сісти ? (Дівчинці)
- Так,
спочатку краса, а потім сила.
II.Актуалізація опорних знань.
1.Вправа
,,Очікування’’ Метод ,, Мікрофон’’. Прогнозування.
Вчитель. –Діти,
подумайте і скажіть, яким має бути наш урок?
(цікавим,
навчальним, казковим, продуктивним, світлим, пізнавальним)
Вчитель. - А ви на уроці якими
повинні бути? Дайте відповідь одним словом. (активними, уважними, сміливими, працьовитими,
веселими, дружніми)
Отже урок буде цікавим, яскравим, приємним,
пізнавальним.
-
А ми будемо активними, уважними, сміливими,
працьовитими, веселими, дружніми.
Вчитель. Наш девіз : ,,Хто багато читає, той багато знає’’
Вчитель. - Діти, у вас сьогодні гарний настрій? (
Так!)
А
щоб він був ще кращий, запросимо у гості казочку. Разом промовимо слова заклику
до казки:
Казко, казко,
Йди до нас, будь ласка.
Усміхнися із книжок,
Розвесели діточок.
2. (
Складання “ Асоціативного куща” )
бабуся добро
початок зло
кінець казка народ
тварини казкові герої
Відповіді
дітей:
Бабусі
розповідають казки.
Казка буває авторською та народною.
Казка має початок і кінець.
У казці завжди добро перемагає зло.
Тварини часто бувають казковими героями.
(
заходить Лисичка – сестричка з кошиком).
Лисичка.
Добрий день, малята милі!
Зичу бути вам у силі.
Гарно гратись, гарно вчитись,
І зі мною подружитись.
Вчитель. Діти, як ви думаєте чому до нас прийшла лисичка
Вчитель.
Так, правильно і сьогодні ми продовжуємо читати цю казку.
Лисичка.
- Діти, я чула, що ви хороші читачі. Тому
я прийшла у цьому переконатися. Ось
осіннім лісом я ішла і на листочках
завдання вам знайшла. (слайд 1)
( Лисичка показує кошик із завданнями).
Вчитель.
Лисичка буде сьогодні в нас почесною гостею. Вона буде спостерігати за вашою
роботою. Найактивнішим, найпрацьовитішим учням, даруватиме свої подарунки.
( намальовані зображення колобка).
Вчитель.
Тож за діло дружно треба взятись,
І до роботи приступати.
1-й листочок- завдання
Мовна розминка
1. Робота над чистомовкою
Пропоную зробити зарядку для вашого
мовного апарату:
чистомовка.
§
Ла – ла – ла – казка в гості завітала.
§
Ки – ки – ки – її читаєм залюбки.
§
Ру – ру – ру – вчить вона нас добру.
§
Ло – ло – ло – переможе добро зло.
2.Робота над
скоромовкою
Лис просив
маленьку лиску:
-Лиско, погойдай колиску
Погойдай
колиску, лиско,
Там в колисці
менша лиска.
2-й листочок-завдання
Гра
« 3 якої казки».
·
Відгадайте,
будь ласка, про які казки йдеться мова і відшукайте до них малюнок.
Від бабусі й дідуся
Хутчій я біг.
І попав я прямо
У зелений бір.
Там втікав я славно
Від зайчика, ведмедя і вовка.
Та все ж обхитрувала
Мене лисонька. (Колобок»)
Дід мене з зернятка виростив.
Та самому вирвати не стало сил.
Тож і довелось звернутися до усіх - усіх:
Бабусі, онучки, Жучки,
Варварки і миші - сіроманки. («Ріпка»)
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь, кабан біжить,
Тут і вовк іде, й ведмідь,
И кожен в хатці хоче жить. («Рукавичка»)
В гості кликала ласкаво,
Пригощала дуже жваво,
Тільки гість пішов додому
і не ївши, і голодний.
( «Лисичка та Журавель»)
Отже,
в яких згаданих
в конкурсі казках зустрічається
Лисичка – сестричка? (
«Рукавичка» , «Колобок» , «Лисичка та Журавель»)
3-й листок-завдання
Гра
«Довідкова служба»
1 учень.
Лисиця – звір, хижак. Довжина тіла 60 – 90 см. Гостра
морда, пухнастий хвіст, яким вона користується як кермом. Хутро руде.
Влітку лисиця
живе в глибокій норі, а взимку ховається в густих хащах чагарнику.
У лисиці дуже розвинений нюх і слух, за їх
допомогою вона відшукує харчі. Вона живиться мишами, гризунами, молодими
зайцями, птахами.
2 учень.
Лисиця дуже хитра. Найбільше хитрощів проявляє
тоді, коли їй загрожує небезпека, та під час добування їжі.
Наприклад: спостерігали, як лисиця обдурює птахів:
лягає на бік, очі заплющить і лежить, не ворухнеться, наче мертва.
Підлетить поцікавиться сорока чи ворона
- і потрапляє до лап.
3 учень. Лисиця –
мисливський звір, її хутро дуже цінне.
Як хижак лисиця знищує багато шкідливих гризунів і тим самим зберігає врожай
зернових культур.
Вчитель. Дякуємо
діти за чудову інформацію. Лисичка мені шепнула на вушко, що багато цікавого
почула про себе.
Вчитель. Лисичко,
яке буде наступне наше завдання?
( лисичка дістає наступне завдання)
IІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
4-й
лист-завдання/
Гра «
Шифрувальник»
Вчитель.У рядках
знайдіть »зайві» літери, скласти всі «зайві» літери і прочитати назву твору.
Дддддлддиддсддддидддчддддкддда
Ппппппспппепппсппптпппрппппипппчпппкпппапп
(діти
читають « Лисичка – сестричка»). ( рядки зображенні на дошці)
Отже,
сьогодні ми будемо читати
українську народну казку «Лисичка - сестричка».
ІY.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
5-й листок-завдання
1. Виразне читання першої частини
казки вчителем (с. 38 – 39)
-
Хто головний герой казки?
6-й листок-завдання
Словникова робота
Вчитель.
Украла
близько
біжить
низенько
вклонилася
нишком
вмилася
біленько
переночую
раненько
Читання
слів «луною» за вчителем.
7-й листок- завдання
1. Читання казки учнями «ланцюжком»
2.Аналіз змісту казки з елементами
вибіркового читання
-
Що вдалося вкрасти
лисичці?
-
Куди лисичка
попросилася переночувати?
-
Як вона вмовляла
господарів?
-
Які слова добирала?
-
Що зробила лисичка
вночі?
-
Кого вона звинуватила
в зникненні курочки?
-
Що почала вимагати у
хазяїна?
3.Ознайомлення з художнім прийомом
«повтор»
-
Далі, як і в
попередніх казках, усе повторюється. Такий художній прийом називають повтором.
Продовжте розповідь за малюнками, уміщеними на
першому
форзаці підручника.
4.Сенкан
Лисиця.
Хитра , пишнохвоста.
Хитрує, обманює,
краде.
Лисиця любить м'ясо.
Злодійка.
10-й листок - завдання
Гра »Читає
Незнайко»
Учитель читає речення, навмисне пропускаючись помилок.
Учні мають знайти речення і його
прочитати правильно.
11-й листок- завдання
5. Перевірка сприймання
змісту казки. Гра «Світлофор»
- Лисичка втекла в хату? (червоний колір)
- Лисичка зверталася до вух, очей, ніг? (зелений колір)
- Лисичка ласкаво говорила до хвоста? (Червоний колір)
- Лисичка хвоста обрізала? (червоний колір)
- Собака хвоста відкусив? ( зелений колір).
- Чи
подобаються вам учинки лисиці?(червоний колір)
- Чи відповідає змісту казки приказки
« Міняю тихо - виміняв лихо?» (зелений колір).
_- Як ви розумієте цю приказку?
(Пояснення дітей)
12-й листок- завдання.
Гра « Опиши головного героя»
Вчитель
Із запропонованих слів обрати , ті , які найбільше
підходять під опис лисички.
( вчитель кожному учневі роздає картки зі словами.»
хитра – несмілива; хижа – боязка; спритна - повільна; підступна - добра; горда
- привітна; Жадібна - щира )
На дошці прикріплений малюнок лисички, учні по черзі
підходять і наклеюють потрібне слово.)
13-й листок- завдання.
Гра «Квітка - семицвітка».
Складіть
сім побажань лисичці
Вчитель.
-
Чи подобаються вам вчинки лисички?( Ні не подобаються)
-Якою
б ви хотіли бачити лисичку?
-Ось
вам пелюстки, складемо квіточку з побажаннями для лисички.
( Кожен учень пише
побажання( щоб лисичка була доброзичлива, жила по совісті, дружня, мудра,
весела, щедра, працьовита, відповідальна).
і з пелюсток складають квіточку на дошці).
14-й листок - завдання.
Інтерактивна
вправа « Сенкан»
Вчитель. Діти, давайте
спробуємо згадати все, що ми знаємо про казку і скласти про неї сенкан.
Казка
Цікава, чарівна.
Виховує, навчає,
захоплює.
Ми любимо казки.
Оповідка.
Y. Підсумок уроку
1.Бесіда.
Вчитель. - Яку казку ми сьогодні читали?( Лисичка –сестричка)
- Хто головний герой казки?
Вчитель - Дітки, наш урок спливає до завершення і я би хотіла, щоб кожен з вас
підійшов до нашого « чемоданчика вражень» і поклав туди свої почуття від уроку.
« Чемоданчик вражень» ( емоційна рефлексія уроку)
Учні називають( складають в чемоданчик) свої враження від
уроку.
( урок був: цікавий, веселий. дружній, казковий,
інформаційний, ігровий).
Лисичка. Молодці діти, я була впевнена у ваших здібностях і не помилилася. Ви
справилися з усіма завданнями і показали відмінні знання.
Оцінювання
учнів.
Любі хлопчики й
дівчатка !
Закінчується наш урок!
А вам хочу
побажати -
Казок
багато прочитати.
А вам
я хочу побажати,
щоб ніколи
Не лишав
вас світ казковий.
Щоб ми
з вами радо
зустрічались
І завжди
щиро усміхались.
Немає коментарів:
Дописати коментар