пʼятниця, 24 березня 2017 р.

І. Калинець « Про що розповіли незабудки»

Урок читання

Мета : удосконалювати техніку читання прозових творів ,насичених діалогами ; виробляти навички чіткої і виразної вимови ; вчити голосом , інтонацією передавати настрій дійових осіб ; розвивати спостережливість , мислення ; виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання : малюнки квітів , картки зі словами , світлофорики

Хід уроку.
І . Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.      Асоціативний кущ « Літературні казки»
            2.      Вправи на вдосконалення навичок читання:
А) Читання анаграм
астрай ( айстра)
каалфі ( фіалка)
гаритмарка ( маргаритка )
кам ( мак )
пантюль ( тюльпан )
азканедбу ( незабудка )
сніжпідник ( підсніжник )
нятрода ( троянда )
шок вола ( волошка )
циснар ( нарцис )
темазакхри ( хризантема )
шокамар ( ромашка )
-          Яким одним словом можна узагальнити усі ці слова ? ( Квіти )
-          Які квіти ви ще знаєте ?
-          Які квіти називаються лісовими , польовими , декоративними ?

Б) розмовна хвилинка
- Квіти - це вічні і прекрасні супутники нашого життя. А чи знаєте ви , що квіти насправді чарівні ?Вони розмовляють між собою ,сміються , люблять ,як  і ми , вранці умиватися , грітися на сонечку і навіть бачать кольорові сни. Зараз миз вами відгадаємо ,сни бачать деякі квіти.

Кожній квітці уночі                                 
Сняться кольорові сни.
( Кульбабі ) сняться…  . золоті…
( Тюльпану )  - сни … ( червоні ).
І дуже-дуже … ( голубі )
( Дзвіночку ) лісовому…
( Бузку ) - …( бузкоів ) сняться сни ,
( Волошці ) - … ( волошкові ) …
( Ромашці ) - … ( білі ) від роси…
( Фіалці ) … (фіалкові )
В) Читання вірша із пропущеними літерами ,що позначають голосні звуки.
- вр-нц-  пр.-к-д- - тьс-
Кв-т- : т-м – т-т.
Р-йд-жн-м- згр-йк-м-
Дл- вс-х н-вкр-г цв-т-ть.

 ( А вранці прокидаються квіти : там і тут. І райдужними зграйками  для всіх навкруг цвітуть .)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.      Повідомлення теми і мети уроку.
- Чарівний світ казкового квіткового царства. Скільки легенд , казок ,віршів складено про них ! І кожна ще й досі таїть у собі чимало незвіданого . загадкового , таємного. Ось подивіться на цю квітку ( малюнок незабудки ). Ви впізнали її?
- А ось послухайте ,про що розповіли незабудки українському письменнику Ігорю Калинцю. Він усе запам ятав і записав для вас
2.Опрацювання казки І. Калинця « Про що розповіли незабудки ».
А) Прогнозування за назвою твору
Б) Слухання казки. Перевірка первинного сприймання.
- Назвіть дійових осіб казки
- Яка біда була у дівчинки ?
 - Хто допоміг  їй позбутися забудькуватості ?
В) Словникова робота.
·          Вправа на миттєве сприймання слів.
Слова на картках – блискавках : дівчина , квіти , незабудка , забула , забудько , пригадала
-          Які споріднені слова запам ятали ?
-           А слова протилежні за значенням ?
·         Читання слів , поданих аналітико синтетичним способом.
·         Тлумачення незрозумілих слів
Літепло – тепла вода.
Гайовик – лісовик.
Хутко – швидко.
3.Читання казки учнями мовчки.
-          Від чийого імені ведеться розповідь ?
Під час читання вчитель проводить гру « Небо - земля»
4.Відтворення змісту. Вибіркове читання
-  Прочитайте як дівчинка доглядала квіти . Як квіти дякували їй за це ?
- Прочитайте ,яка біда була у дівчинки .
- Прочитайте уривок , який показує , що дівчинка була доброю не тільки до квітів , а й до людей .
- Чому дівчинка плакала у лісі ?
- Що з явилося від її сліз ?
- Прочитайте опис цих квітів.
- Що змінилося у дівчинки з часу пригоди у лісі  ? Прочитайте.
- Чому з явилися квіти незабудки у лісі ?
5. Робота в групах. Читання казки в особах
6.Робота за світлофориком:
·         Як дівчинка доглядала за квітами ?
·         Які ознаки чарівності є  в цій казці ?
·         Доберіть прислів я до казки
ІV. Підсумок уроку.
Робота в групах
-          Як видумаєте , чому усі квіти хотіли допомогти дівчинці ?
-          А що треба робити , щоб ця квіткова краса прикрашала нашу землю постійно?
( Діти на квітах незабудок пишуть правила поводження в природі , кожна група  оформляє гілочку порад)

Немає коментарів:

Дописати коментар