Урок читання
Мета : удосконалювати техніку читання прозових творів
,насичених діалогами ; виробляти навички чіткої і виразної вимови ; вчити
голосом , інтонацією передавати настрій дійових осіб ; розвивати
спостережливість , мислення ; виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання : малюнки квітів , картки зі словами ,
світлофорики
Хід уроку.
І . Організація класу.
ІІ.
Актуалізація опорних знань.
1.
Асоціативний кущ «
Літературні казки»
2. Вправи на вдосконалення навичок читання:
А) Читання анаграм
астрай ( айстра)
каалфі ( фіалка)
гаритмарка ( маргаритка )
кам ( мак )
пантюль (
тюльпан )
азканедбу (
незабудка )
сніжпідник (
підсніжник )
нятрода (
троянда )
шок вола (
волошка )
циснар (
нарцис )
темазакхри (
хризантема )
шокамар (
ромашка )
-
Яким одним словом
можна узагальнити усі ці слова ? ( Квіти )
-
Які квіти ви ще
знаєте ?
-
Які квіти
називаються лісовими , польовими , декоративними ?
Б) розмовна хвилинка
- Квіти - це вічні і прекрасні супутники нашого життя. А чи знаєте ви , що
квіти насправді чарівні ?Вони розмовляють між собою ,сміються , люблять
,як і ми , вранці умиватися , грітися на
сонечку і навіть бачать кольорові сни. Зараз миз вами відгадаємо ,сни бачать
деякі квіти.
Кожній квітці уночі
Сняться кольорові сни.
( Кульбабі ) сняться…
. золоті…
(
Тюльпану ) -
сни … ( червоні ).
І дуже-дуже … (
голубі ) …
(
Дзвіночку ) лісовому…
( Бузку ) - …(
бузкоів ) сняться сни ,
… ( Волошці ) - … (
волошкові ) …
(
Ромашці ) - … ( білі )
від роси…
(
Фіалці ) … (фіалкові )
В) Читання вірша із пропущеними літерами ,що позначають голосні звуки.
- вр-нц- пр.-к-д-
- тьс-
Кв-т- : т-м – т-т.
Р-йд-жн-м- згр-йк-м-
Дл- вс-х н-вкр-г цв-т-ть.
( А вранці прокидаються квіти : там
і тут. І райдужними зграйками для всіх
навкруг цвітуть .)
ІІІ. Вивчення
нового матеріалу.
1.
Повідомлення теми і
мети уроку.
- Чарівний світ казкового квіткового царства. Скільки легенд , казок
,віршів складено про них ! І кожна ще й досі таїть у собі чимало незвіданого .
загадкового , таємного. Ось подивіться на цю квітку ( малюнок незабудки ). Ви
впізнали її?
- А ось послухайте ,про що розповіли незабудки українському письменнику
Ігорю Калинцю. Він усе запам ятав і записав для вас
2.Опрацювання казки І. Калинця « Про що розповіли незабудки ».
А) Прогнозування за назвою твору
Б) Слухання казки. Перевірка первинного сприймання.
- Назвіть дійових осіб казки
- Яка біда була у дівчинки ?
- Хто допоміг їй позбутися забудькуватості ?
В) Словникова робота.
·
Вправа на миттєве сприймання слів.
Слова на картках – блискавках : дівчина , квіти ,
незабудка , забула , забудько , пригадала
-
Які споріднені
слова запам ятали ?
-
А слова протилежні за значенням ?
·
Читання слів ,
поданих аналітико синтетичним способом.
·
Тлумачення
незрозумілих слів
Літепло – тепла вода.
Гайовик – лісовик.
Хутко – швидко.
3.Читання казки учнями мовчки.
-
Від чийого імені
ведеться розповідь ?
Під час читання вчитель проводить гру « Небо - земля»
4.Відтворення змісту. Вибіркове читання
- Прочитайте як
дівчинка доглядала квіти . Як квіти дякували їй за це ?
- Прочитайте ,яка біда була у дівчинки .
- Прочитайте уривок , який показує , що дівчинка була
доброю не тільки до квітів , а й до людей .
- Чому дівчинка плакала у лісі ?
- Що з явилося від її сліз ?
- Прочитайте опис цих квітів.
- Що змінилося у дівчинки з часу пригоди у лісі ? Прочитайте.
- Чому з явилися квіти незабудки у лісі ?
5. Робота в групах. Читання казки в особах
6.Робота за світлофориком:
·
Як дівчинка
доглядала за квітами ?
·
Які ознаки
чарівності є в цій казці ?
·
Доберіть прислів я
до казки
ІV. Підсумок уроку.
Робота в групах
-
Як видумаєте , чому
усі квіти хотіли допомогти дівчинці ?
-
А що треба робити ,
щоб ця квіткова краса прикрашала нашу землю постійно?
( Діти на
квітах незабудок пишуть правила поводження в природі , кожна група оформляє гілочку порад)
Немає коментарів:
Дописати коментар