пʼятниця, 24 березня 2017 р.

Префікс. Словотворча роль префіксів

Урок української  мови

Мета : поглибити знання учнів про префікс як значущу частину слів , спостерігати за роллю префіксів у словах , їх словотворчою функцією;розвивати уміння утворювати нові слова за допомогою префіксів ; виховувати бережне ставлення до природи.

Хі уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.      Асоціативний кущ « Будова слова»
2.      Хвилинка каліграфії
Ж  ж  жо  жолудь  6 б. , 5 зв. - 0 - 0 =
3.      Робота в парах
З кожного жолудя проросте молодий дубок
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.      Повідомлення теми і мети уроку.
-          Зверніть увагу на слово проросте.
-          Які значущі частини основи є у цьому слові ?
-           Як називається частина основи , яка стоїть перед коренем ?
Сьогодні ми будемо вивчати префікс. Це дуже важлива частина основи . Ми навчимося утворювати нові слова за допомогою префіксів. Будемо вчитись правильно писати , вимовляти , вживати в мовленні ці слова
2.      Робота з текстом.
-          Випишіть виділені слова. Виділіть корінь. Які це слова?
-          Від якого слова утворились ці слова ?
-          Яка частина надала словам різного значення ?
-           Як позначається префікс ?
-           Спробуйте самостійно відповісти на запитання :  що називається префіксом ?
3.      Ознайомлення з правилом  за підручником на сторінці 100.
4.       Спостереження за роллю префіксів у словах
 А) Поміркуймо разом. Вправа 240 ( усно )
Складіть за схемою словосполучення.
Б) Коментоване письмо . Вправа 241
До поданих слів добрати за поданим зразком антоніми , позначити корені , префікси.
В) Самостійна робота . Вправа  242
- Що побачив хлопчик під вербою ?
- Що він вирішив зробити ?
- Чому треба оберігати джерела ?
Г) Робота в групах
І   -  летіти        ІІ -  нести       ІІІ -  везти
Від поданих слів за допомогою префіксів за - , пере - , від - ,до - , при -  утвори нові слова.
ІV. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.
1.      Словниковий диктант
Дід , прадід , мудрий ,  премудрий , казав , переказав , бити , розбити.
Виділіть префікси в словах.
2.      Робота з підручником. Вправа 244
-          Розкажіть про хлопчика Тараса. Який він ?
-          Чи корисну справу зробили дід і внук ?
-          Поясніть чому текст називається « Тарасова криниця » ?
-           Випишіть з тексту виділені слова. Позначте в них  корені і префікси .
  V. Підсумок уроку.
           -   Яку частину основи ми вивчили ?
          -   Що називається  префіксом ?
          -  Для чого служать префікси ?

Немає коментарів:

Дописати коментар