Урок української мови
Мета : поглибити знання учнів про префікс як значущу
частину слів , спостерігати за роллю префіксів у словах , їх словотворчою
функцією;розвивати уміння утворювати нові слова за допомогою префіксів ;
виховувати бережне ставлення до природи.
Хі уроку
І.
Організація класу.
ІІ.
Актуалізація опорних знань.
1.
Асоціативний кущ «
Будова слова»
2.
Хвилинка каліграфії
Ж ж
жо жолудь 6 б. , 5 зв. - 0 - 0 =
3.
Робота в парах
З кожного жолудя проросте молодий дубок
ІІІ.
Вивчення нового матеріалу
1.
Повідомлення теми і
мети уроку.
-
Зверніть увагу на
слово проросте.
-
Які значущі частини
основи є у цьому слові ?
-
Як називається частина основи , яка стоїть
перед коренем ?
Сьогодні ми будемо вивчати префікс. Це дуже важлива
частина основи . Ми навчимося утворювати нові слова за допомогою префіксів.
Будемо вчитись правильно писати , вимовляти , вживати в мовленні ці слова
2.
Робота з текстом.
-
Випишіть виділені
слова. Виділіть корінь. Які це слова?
-
Від якого слова
утворились ці слова ?
-
Яка частина надала
словам різного значення ?
-
Як позначається префікс ?
-
Спробуйте самостійно відповісти на запитання
: що називається префіксом ?
3.
Ознайомлення з
правилом за підручником на сторінці 100.
4.
Спостереження за роллю префіксів у словах
А) Поміркуймо разом. Вправа 240 (
усно )
Складіть за схемою словосполучення.
Б) Коментоване письмо . Вправа 241
До поданих слів добрати за поданим зразком антоніми , позначити корені ,
префікси.
В) Самостійна робота . Вправа 242
- Що побачив хлопчик під вербою ?
- Що він вирішив зробити ?
- Чому треба оберігати джерела ?
Г) Робота в групах
І -
летіти ІІ - нести
ІІІ - везти
Від поданих слів за допомогою префіксів за - , пере - , від - ,до - , при
- утвори нові слова.
ІV. Узагальнення і
систематизація вивченого матеріалу.
1.
Словниковий диктант
Дід , прадід , мудрий , премудрий ,
казав , переказав , бити , розбити.
Виділіть префікси в словах.
2.
Робота з
підручником. Вправа 244
-
Розкажіть про
хлопчика Тараса. Який він ?
-
Чи корисну справу
зробили дід і внук ?
-
Поясніть чому текст
називається « Тарасова криниця » ?
-
Випишіть з тексту виділені слова. Позначте в
них корені і префікси .
V. Підсумок уроку.
- Яку частину основи ми вивчили ?
- Що називається префіксом ?
-
Для чого служать префікси ?
Немає коментарів:
Дописати коментар