УРОК ЧИТАННЯ
Мета: продовжити знайомити учнів з кращими зразками усної
народної творчості ( казками ), вчити дітей визначати головну думку твору ,
засоби ,якими в творі досягається мета. Вправляти учнів у виразному читанні
діалогів;розвивати усне мовлення;виховувати бажання допомагати людям.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Асоціативний кущ
« Усна народна творчість»
- Над
якою темою працюємо протягом останніх
уроків читання?
- Твори яких жанрів належать до
усної народної творчості?
Кожен із цих жанрів має свої особливості , а всі разом вони складають
духовну культуру наших предків ,яку ми повинні вивчати. Бо недарма говориться
: хто не знає свого минулого, той не
вартий свого майбутнього Сьогодні ми потрапимо у казку.
-
Що таке казка ?
2.Робота в групах.
Складіть прислів∙я
про казку
Казки
маленькі , та розуму в них багато.
Казка
вигадка , та в ній щось повчальне зрозумій.
3.Вікторина « З якої казки пісенька ?»
А) Я по
коробу метений,
На яйцях
спечений.
Я від баби
втік,
І від діда
втік,
Та і від
тебе втечу ( Колобок )
Гуси ,гуси,
гусенята,
Візміть мене
на крилята,
Та понесіть
до батька… ( Івасик Телесик )
Ой ви
діточки ,козенята,
Відімкніться
,відчиніться!
Ваша матінка
прийшла,
Молока вами
принесла ( Вовк та козенята )
Мій котику ,
мій братику,
Несе мене
лиска
За крутії
гори,
За бистрії
води,
Порятуй мене
! ( Котик і півник )
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Повідомлення теми і мети уроку
2. Читання казки вчителем.
3.Словникова робота:
А) читання пірамідок слів;
Б) читання за вчителем;
В) читання по рядах
4. Самостійне читання казки
5. Тестування з метою перевірки розуміння прочитаного
Тест
1.Дід і баба
А) були
самотні;
Б) мали
кожен свою дочку
2.Дідова
дочка
А) все пряде
Б) цілий
день спить
3.Баба
сказала дідові
А) щоб він
видав свою дочку заміж;
Б) щоб він
повів кудись свою дочку ,щоб дурно хліба не їла
4.У лісовій
хатці жила
А) кобиляча
голова;
Б)Баба-Яга
5. Як
поводилась дідова дочка у хатці
А) лягла
спати;
Б) робила те
,що її просила кобиляча голова
6. Якою була
поведінка бабиної дочки
А) не хотіла
слухати кобилячої голови;
Б) все
помила і поприбирала
6. Вправи на розвиток техніки читання
А)Гра « Доповни
речення»
·
Дідова ж дочка все
пряде , а ….
·
Веде та й веде, ….
·
Прив∙язав колодочку
…
·
Сидить вона собі ….
·
От як приїхали , а …..
·
А там …..
Б) Гра « Хто швидше» Слова – блискавки. Знайди речення ,
в яких є ці слова
7.Характеристика дійових осіб
Баба – жадібна ,зла , заздрісна , жорстока.
Дід – безвольний , слабодухий.
Бабина дочка – лінива , зла ,.груба , брехлива
Дідова дочка – працьовита , добра.
8. Виразне читання діалогів
9. Робота за Світлофориком
ü Скільки прохань було у кобилячої голови до дідової дочки
?
ü Знайдіть у казці народний вислів.
ü Складіть прислів∙я ( Робиш
добро – не кайся , робиш зло – зла й сподівайся )
ІІІІ. Підсумок
уроку.
-
Що в казці
схвалюється , а що – засуджується?
-
Чи можна назвати
казку чарівною ?
-
Чому?
-
До кого з героїв казки відноситься прислів∙я ,
яке записане на дошці ?
Немає коментарів:
Дописати коментар